top of page
מאמרים נוספים

חצבים באוגוסט ותנועה אוניברסלית


כמי שעוסקת בתנועה האוניברסלית של הגוף והחיים , אני מוצאת את עצמי משתהה אל מול תחושת העליונות שאנחנו בני האנוש מעיזים לתפוס מול הטבע. בשבועות האחרונים נשמעו אמירות מצד התקשורת שמביעות זלזול בחצבים שכאילו "התבלבלו" ופרחו באוגוסט.

לתפיסתי, (וזוהי בהחלט סוג של אמונה), הטבע לא מתבלבל. זה אנחנו שמתקשים לקבל את מתנת ההשתנות והתנועה שקיימת בכל אספקט בחיינו.

הטבע לא מתבלבל, הוא פשוט נע. וכך גם עונות השנה. משנות את מיקומן על לוח השנה, לאט לאט , שנה אחר שנה. אם נוציא את הראש החוצה ונביט בשמיים נראה את הסגריריות שמזכירה סתיו. יכול להיות שלחצבים יש מידע עמוק יותר מאשר לנו?

או שאולי גם לנו יש את אותו מידע בדיוק , רק שאנחנו לא יודעות ויודעים איך לאסוף אותו?

באותו מטבע , אפשר גם להסתכל על תנועת הקטבים. יש שיגידו שזה נורא ואיום , ושהאדם הורס את הטבע, אבל אם נסמוך על התהליך ועל היקום שאנחנו חיים בו - נוכל לראות שאולי יש בזה משהו מאוד טוב. שאולי התפתחות האדם "למקום שלילי מתועש" דווקא עזרה לכדור הארץ ליצור תנועה. כי כשהקטבים זזים , לכיוון המרכז - זה יוצר מתינות, זה יוצר מאגרים של הכלה באזור מרכזי יותר וזה מאפשר חיים נעימים יותר.

ואם כבר הכל מתקשר להכל , אז טכניקת הגוף שאותה אני לומדת ומלמדת כבר שנים רבות (פילאטיס כמובן..) , דוגלת בעבודה מתוך המרכז ומריכוך "קצוות". מרגש לגלות כי פילאטיס מתכתב עם התנועה של כדור הארץ שבה הקטבים מתרככים ונעים לכיוון המרכז .


פרספקטיבה אוניברסלית מרחיבה את התמונה ומוציאה אותנו מתוך הביצה של עצמנו. אם נעז להסתכל על הדברים גם(!) בזווית הזו , נוכל ליהנות מתבונה שהיא גדולה מאיתנו והיא חלק מאיתנו . אך אם נתעקש להישאר בפרספקטיבה אישית מצומצמת - החיים עלולים להתפס כשדה קרב מאיים שהכל בו משתנה כל הזמן , ואי אפשר לסמוך על דבר.

לסיכומון, שתי אמונות שאני ממליצה לכןם לאמץ :

1) להאמין שהכל בתנועה כל הזמן, ולסמוך על תנועת החיים כי הם יודעים את הדרך גם אם לפעמים היא לא נוחה לנו .

2) להאמין שהכל פועל לטובתנו, שבני אדם הם טובים מיסודם ושהטבע טוב מיסודו ופועל לטובתינו וכך גם גופינו. גם אם אנחנו מתמודדות ומתמודדים בשלב זה בחיינו עם קשיים וכאבים, האמונה שבבראשית שלנו הדברים הם לטובתינו - יכולה להקל על ההתמודדות.

חיפוש לפי תגיות
No tags yet.
עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square
bottom of page